Iskusite planinarenje gorilama u Africi uživo

Nizinske gorile • Planinske gorile • Prašuma

od AGE™ Travel Magazine
Objavljeno: Posljednje ažuriranje uključeno 1,7K Pregledi

Istočna nizinska gorila (Gorilla beringei grauri) hrani se u Nacionalnom parku Kahuzi-Biega, Demokratska Republika Kongo

Wo want Moguće planinarenje gorilama u divljini? Šta ima da se vidi?
A kakav je osjećaj stajati lično ispred srebrnog beka?
AGE ™ ima Nizinske gorile u Nacionalnom parku Kahuzi Biega (DRC)
Planinske gorile u neprobojnoj šumi Bwindi (Uganda) primetio.
Pridružite nam se u ovom impresivnom iskustvu.

Posjeta rodbini

Dva sjajna dana planinarenja gorilama

Naš itinerar počinje u Ruandi, obilazi Demokratsku Republiku Kongo i završava u Ugandi. Sve tri zemlje nude nekoliko mogućnosti za promatranje velikih majmuna u njihovom prirodnom okruženju. Tako da smo razmaženi izborom. Koja tura gorila je bolja? Želimo li vidjeti istočne nizinske gorile ili istočne planinske gorile?

Ali nakon malo istraživanja, odluka je iznenađujuće laka, jer bi planinarenje planinskim gorilama u Ruandi bilo skuplje od posjete nizijskim gorilama u DRC (Informacije o cijenama) i planinske gorile u Ugandi. Jasan argument protiv Ruande i ujedno dobar argument da se dva puta udari u grm i iskusi obje podvrste istočnih gorila. Tek što je rečeno, učinjeno: Unatoč svim upozorenjima na putovanjima, odlučili smo dati šansu DR Kongu i njegovim nizijskim gorilama. Uganda je ionako bila na dnevnom redu. Time je ruta završena.

Plan: Približite se našim najvećim rođacima na planinarenju gorila sa rendžerom i u maloj grupi. Poštovani, ali lični iu svom prirodnom okruženju.

posmatranje divljih životinja • veliki majmuni • Afrika • Nizinske gorile u DRC-u • Planinske gorile u Ugandi • Trekking gorila uživo • Slide show

Trekking gorila u DRC-u: istočne nizinske gorile

Nacionalni park Khahuzi Biega

Nacionalni park Kahuzi-Biega u Demokratskoj Republici Kongo jedino je mjesto gdje turisti mogu vidjeti istočne nizinske gorile u divljini. Park ima 13 porodica gorila, od kojih su dvije nastanjene. To znači da su navikli na pogled ljudi. Uz malo sreće, uskoro ćemo se suočiti sa jednom od ovih porodica. Drugim riječima: Tražimo srebrnog Bonanea i njegovu porodicu sa 6 ženki i 5 štenaca.

Za strastvene planinare, planinarenje gorilama je prekrasna šetnja neravnim terenom prekrasnih nijansi zelene i raznolike vegetacije. Međutim, za one koji samo žele da vide gorile na kratko, planinarenje gorilama može biti veoma izazovno. Već sat vremena hodamo kroz gustu šumu. nema staza.

Većinu vremena hodamo po izgaženim klupicama biljaka koje prekrivaju tlo i stvaraju neku vrstu šipražja. Grane popuštaju. Skrivene izbočine se često ne prepoznaju do kasno. Čvrste cipele, duge pantalone i malo koncentracije su stoga neophodni.

Iznova i iznova stajemo dok naš rendžer otvara put sa svojom mačetom. Ugurali smo nogavice u čarape kako bismo se zaštitili od mrava. Nas pet turista, tri lokalca, portir, dva tragača i rendžer.

Zemlja je iznenađujuće suva. Nakon sati jake kiše sinoć sam očekivao lokve blata, ali šuma je sve zaklonila i upijala. Srećom, jutros je kiša prestala na vrijeme.

Konačno prolazimo pored starog gnijezda. Dugi pramenovi trave i lisnatog bilja leže labavo nagomilani ispod velikog drveta i pokrivaju komad zemlje za ugodan san: mjesto za spavanje gorila.

"Još 20-ak minuta," obavještava naš rendžer. Ima poruku u kom pravcu je porodica gorila otišla jutros, jer su tragači već rano ujutro izašli da lociraju grupu. Ali stvari bi trebale biti drugačije.

Samo pet minuta kasnije ponovo se zaustavljamo da nas ostatak grupe sustigne. Nekoliko udaraca mačetom trebalo bi nam olakšati put, ali iznenada rendžer staje usred svog pokreta. Prostor koji se otvara iza upravo uklonjenog zelenila je zauzet. Zastajem dah.

Srebrni bek sedi samo nekoliko metara ispred nas. Kao u transu, zurim u njegovu impozantnu glavu i široka, snažna ramena. Od njega nas dijeli samo nekoliko sitnih lisnatih biljaka. palpitacije. Zbog toga smo ovde.

Srebrni leđa, međutim, deluje veoma opušteno. Ravnodušno gricka nekoliko listova i gotovo nas ne primjećuje. Naš rendžer pažljivo uklanja još nekoliko stabljika kako bi poboljšao vidljivost za ostatak grupe.

Srebrni bek nije sam. U šikari vidimo još dvije glave i dvije čupave mlade životinje sjede malo skrivene od vođe. Ali ubrzo nakon što se cijela naša grupa okupila oko rupe u žbunju, srebrni ustaje i odjuri.

Ostaje nejasno da li ga je grupa radoznalih dvonožnih prijatelja ipak uznemirila, da li je zadnji rendžerov udarac mačetom bio preglasan, ili je jednostavno izabrao novo mjesto za hranjenje. Srećom, bili smo odmah na čelu i mogli smo uživo doživjeti ovaj fantastični trenutak iznenađenja.

Dvije druge životinje slijede vođu. Tamo gdje su sjedili, ostala je mala čistina spljoštenih biljaka. Jedna velika i jedna mala gorila ostaju sa nama. Velika gorila je jasno i nepogrešivo dama. Zapravo, mogli smo i zamisliti da, što se tiče istočnih nizijskih gorila, u porodici uvijek postoji samo jedan spolno zreo mužjak, srebrni. Muški mladunci moraju napustiti porodicu kada ostare. Mala gorila je čupavo mladunče koje opsjedaju neki komarci i izgleda pomalo preplavljeno. Umiljata krznena lopta.

Dok još uvijek gledamo u dvije gorile i očajnički se nadamo da će ostati sjediti, čeka nas sljedeće iznenađenje: novorođena beba iznenada podiže glavu. Smješteni blizu mame gorile, umalo smo propustili mališana u našem uzbuđenju.

Beba gorila je daleko najmlađi član porodice gorila. Stara je samo tri mjeseca, zna naš rendžer. Male ruke, pokreti između majke i djeteta, nevina radoznalost, sve to djeluje nevjerovatno ljudski. Potomstvo se pomalo nespretno penje na mamino krilo, tapša svoje male ruke oko sebe i gleda u svijet velikim, okruglim očima u obliku tanjira.

Naredne tri godine mališan je siguran u punu pažnju svoje majke. "Gorile doje tri godine i imaju potomstvo samo svake četiri godine", sjećam se da sam rekao na brifingu jutros. I sada stojim ovdje, usred kongoanskog grma, samo dobrih 10 metara od gorile i gledam slatku bebu gorilu kako se igra. Kakva sreća!

Od čistog uzbuđenja čak i zaboravim da snimam. Baš kada pritisnem okidač da snimim i nekoliko pokretnih slika, spektakl se naglo završava. Mama gorila hvata svoju bebu i odmiče. Nekoliko trenutaka kasnije, čupavo mladunče skače u šikaru, ostavljajući malu grupu posmatrača bez daha.

Ukupno, ova porodica gorila broji 12 članova. Četiri od njih smo uspjeli dobro uočiti, a nakratko smo vidjeli još dva. Osim toga, imali smo prilično značajan presek godina: mama, beba, stariji brat i sam srebrni.

Zapravo savršeno. Ipak, mi bismo naravno željeli da ih imamo više.

Tokom planinarenja gorilama, vrijeme sa životinjama je ograničeno na maksimalno jedan sat. Vrijeme teče od prvog kontakta, ali imamo još malo vremena. Možda možemo sačekati da se grupa vrati?

Još bolje: mi ne čekamo, mi tražimo. Trekking gorila se nastavlja. I nakon samo nekoliko metara kroz gustiš, naš rendžer pronalazi još jednu gorilu.

Gospođa sjedi leđima naslonjena na drvo, prekriženih ruku i čeka ono što dolazi.

Rendžer je zove Munkono. Kao mladunče, povređena je u zamci koju su postavili krivolovci. Nedostaju joj desno oko i desna ruka. Odmah smo primijetili oko, ali ga desna ruka uvijek drži zaštićeno i skriveno.

Ona sanja sebe, grebe se i sanja dalje. Munkono je dobro, srećom, povrede su prošle dugi niz godina. A ako bolje pogledate, videćete još nešto: veoma je visoka.

Malo dalje, grane se iznenada klate, privlačeći našu pažnju. Prilazimo oprezno: to je srebrni.

Stoji u gustom zelenilu i hrani se. Ponekad nazremo njegovo izražajno lice, a onda opet nestane u spletu lišća. Iznova i iznova poseže za ukusnim listovima i ustaje u svoju punu visinu u šikari. Sa visinom od oko dva metra, istočne nizinske gorile su najveće gorile, a time i najveći primati na svijetu.

Sa fascinacijom pratimo svaki njegov pokret. On žvače, bere i ponovo žvače. Prilikom žvakanja mišići na njegovoj glavi se pokreću i podsjećaju nas ko stoji ispred nas. Deluje ukusno. Gorila može pojesti i do 30 kg lišća dnevno, tako da srebrni još ima neke planove.

Onda se sve ponovo dešava veoma brzo: iz jedne sekunde u drugu, srebrni bek iznenada kreće dalje. Trudimo se da shvatimo pravac i takođe promenimo pozicije. Kroz mali procjep niže vegetacije samo ga vidimo kako prolazi.

Na četiri noge, odostraga i u pokretu, prvi put dolazi na svoje srebrnast obrub na leđima. Mlada životinja neočekivano skače neposredno iza vođe, što naglašava impozantnu veličinu srebrnog leđa. Trenutak kasnije mališana proguta gusto rastinje.

Ali već smo otkrili nešto novo: mlada gorila pojavila se u krošnji drveta i odjednom nas gleda odozgo. Čini se da smo mu zanimljivi kao i mi njemu i radoznalo viri između grana.

U međuvremenu, porodica gorila prati silverbacka i mi pokušavamo isto. Sa sigurnom distancom, naravno. Još tri leđa gorila pojavila su se u svijetlozelenoj boji pored svog vođe. Tada grupa iznenada ponovo staje.

I opet imamo sreće. Srebrnjak se smjesti vrlo blizu nas i ponovo počinje da se hrani. Ovaj put među nama gotovo da nema biljaka i skoro da se osjećam kao da sjedim pored njega. On nam je neverovatno blizak. Ovaj susret je mnogo više nego što sam se mogao nadati od gorila trekinga.

Naš rendžer se sprema da ukloni još četke mačetom, ali ja ga zadržavam. Ne želim da rizikujem da uznemiravam srebrnog beka i želeo bih da zaustavim vreme u isto vreme.

Čučim, bez daha, i suočavam se sa ogromnom gorilom ispred sebe. Čujem njegovo šmekćenje i gledam u njegove prekrasne smeđe oči. Želim da ponesem ovaj trenutak kući sa sobom.

Gledam u lice srebrnog leđa i pokušavam da zapamtim njegove prepoznatljive crte lica: istaknutu jagodicu, spljošten nos, male uši i pokretne usne.

Ležerno peca sljedeću granu. Čak i kada sedi, izgleda ogromno. Kada podigne svoju snažnu nadlakticu, vidim njegova mišićava prsa. Bilo koja slika tela bi bila ljubomorna. Njegova velika ruka zatvara granu. Izgleda neverovatno ljudski.

To što gorile pripadaju velikim majmunima za mene više nije sistematska klasifikacija, već opipljiva činjenica. Mi smo rođaci, bez sumnje.

Pogled na široka, dlakava ramena i snažan vrat brzo me podsjeti ko sedi ispred mene: sam vođa gorila. Visoko čelo čini njegovo lice još masivnijim i impozantnijim.

Vidno zadovoljan, srebrni trpa još jednu šaku listova u usta. Stabljika za stabljikom se jede. Steže granu među usnama i vješto skida sve listove zubima. On ostavlja tvrđu stabljiku. Prilično izbirljiva gorila.

Kada srebrni bek konačno ponovo krene, pogled na sat otkriva da ga ovog puta nećemo pratiti. Naše planinarenje gorilama se bliži kraju, ali smo presretni. Sat se nikada nije osećao tako dugim. Kao da se pozdravljamo, prolazimo ispod drveta koje je očito upravo preuzelo pola porodice gorila. U filijalama je živa aktivnost. Posljednji pogled, posljednja fotografija i onda se vraćamo kroz šumu - sa velikim osmijehom na licu.

Zabavne činjenice o srebrnom Bonaneu i njegovoj porodici

Bonane je rođen 01. januara 2003. i zato se zvao Bonane, što znači Nova godina
Bonaneov otac je Chimanuka, koji je dugo vremena vodio najveću porodicu u Kahuzi-Biégi sa do 35 članova
2016. godine, Bonane se borio s Chimanukom i poveo svoje prve dvije ženke sa sobom
U februaru 2023. njegova porodica je brojala 12 članova: Bonane, 6 ženskih i 5 mladih
Dvoje Bonaneovih mladunaca su blizanci; Majka blizanaca je ženka Nyabadeux
Beba gorila koju smo posmatrali rođena je u oktobru 2022.; Njegova majka se zove Siri
Gorilla lady Mukono nedostaje oko i desna ruka (vjerovatno zbog povrede od pada kao mladunče)
Mukono je teško trudna u vrijeme našeg planinarenja gorilama: rodila je bebu u martu 2023.

Trekking gorila u Ugandi: istočne planinske gorile

Bwindi neprobojna šuma

Ovaj tekst je još u toku.

Da li i vi sanjate da gledate gorile u njihovom prirodnom staništu?
Članak AGE™ Istočne nizinske gorile u Nacionalnom parku Kahuzi-Biéga, DRC pomaže vam u planiranju.
Također informacije o Dolazak, cijena i sigurnost saželi smo za vas.
AGE™ članak Istočne planinske gorile u neprobojnoj šumi Bwindi, Uganda uskoro će odgovoriti na vaša pitanja.
Na primjer, sastavljamo informacije o lokaciji, minimalnoj starosti i troškovima za vas.

Uživajte u AGE™ galeriji slika: Gorilla Trekking - u posjeti rođacima.

(Za opuštenu projekciju slajdova u punom formatu, jednostavno kliknite na fotografiju i koristite tipku sa strelicom za kretanje naprijed)

autorsko pravo
Tekstovi i fotografije su zaštićeni autorskim pravima. Autorska prava ovog članka u riječima i slikama su u potpunosti u vlasništvu AGE™. Sva prava su pridržana. Sadržaj za štampane/online medije se može licencirati na zahtjev.
odricanje
Sadržaj članka je pažljivo istražen i zasnovan je na ličnim iskustvima. Međutim, ako su informacije pogrešne ili netačne, ne preuzimamo nikakvu odgovornost. Ako se naše iskustvo ne poklapa sa vašim ličnim iskustvom, ne preuzimamo nikakvu odgovornost. Budući da je priroda nepredvidiva, ne može se garantirati slično iskustvo planinarenja s gorilama. Štaviše, okolnosti se mogu promijeniti. AGE™ ne garantuje aktuelnost ili potpunost.
Izvorna referenca za istraživanje teksta

Informacije na licu mesta, brifing u informativnom centru Nacionalnog parka Kahuzi-Biega, kao i lična iskustva sa planinarenjem gorila u Nemačkoj Republici Kongo (Nacionalni park Kahuzi-Biega) i sa planinarenjem gorila u Ugandi (Bwindi Impenetrable Forest) u februar 2023.

Dian Fossey Gorilla Fund Inc. (21.09.2017.) Proučavanje ponašanja Grauerovih gorila. [online] Preuzeto 26.06.2023. sa URL-a: https://gorillafund.org/congo/studying-grauers-gorilla-behaviors/

Gorilla Doctors (22.03.2023.) Zauzet dječak Bonane – Novorođena Grauerova gorila. [online] Preuzeto 26.06.2023, sa URL-a: https://www.gorilladoctors.org/busy-boy-bonane-a-newborn-grauers-gorilla/

Nacionalni park Kahuzi-Biéga (2017.) Standardne cijene za safari aktivnosti u Nacionalnom parku Kahuzi Biega. [online] Preuzeto 28.06.2023, sa URL-a: https://www.kahuzibieganationalpark.com/tarrif.html

Više AGE ™ izvještaja

Ova web stranica koristi kolačiće: Naravno, ove kolačiće možete izbrisati i deaktivirati funkciju u bilo kojem trenutku. Koristimo kolačiće kako bismo vam na najbolji mogući način mogli predstaviti sadržaj početne stranice i ponuditi funkcije društvenih medija, kao i analizirati pristup našoj web stranici. U principu, informacije o vašem korištenju naše web stranice mogu se proslijediti našim partnerima za društvene mreže i analizu. Naši partneri mogu kombinovati ove informacije s drugim podacima koje ste im stavili na raspolaganje ili koje su prikupili u sklopu vašeg korištenja usluga. Slažem se Više informacija